Sunday, December 19, 2010

Shopping Sakan..

Allhamdulilah aku dah shopping dgn hubby beli kabinet tv dan almari untuk Adawiyah... Kabinet tv terpaksa dibeli kerana Adawiyah sekarang sudah pandai memanjat.. kabinet dulu adalah campuran kaca dan kayu.. perabut lame lah katakan jadi tak selamat untuk Adawiyah.. kami pun beli la kabinet baru seperti dibawah.. kecil jek sebab rumah pun kecik jek.. tak mahal pun.. dalam RM300 lebih.. beli dekat perabut bumiputra nama dia Md Amin.. Tv memang zaman dulu2 punye.. entah bila nak beli tv baru aku pun tak tahu tapi asalkan boleh tengok pun okey dah.. syukur.. alhamdulilah...


Yang dekat bawah ni pulak almari Adawiyah.. kelakarkan sebab gambar Doraemon.. nak beli gambar lain tapi mahal la pulak jadi beli jek yg ini sebab murah.. harga RM150.. boleh tahan gak.. atas tu tilam papa Adwiyah masa zaman bujang.. entah bila nak dibuang masih belum diketahui.. baik tak baik mama dia pegi buang tanpa papa Adawiyah tahu.. hehehe..



Aku pulak dapat handphone baru sebab handphone lame dah rosak dihisap oleh Adawiyah.. Orang handphone tu kate komponen dalam tu dah karat sebab air liur anak aku.. isk isk isk.. teruk betul la.. handphone tu aku syg giler.. walaupun tak secanggih i phone dan sebagainye tapi itula hantaran suami aku buatku.. sekarang aku pakai nokia yang harga dia tak samap i RM300 pun.. janji boleh pakai sebab lambat laun akan dihisap oleh anak jugak.. kui kui kui.. gambar tiada sebab kamera tak ada.. heehehe..

suami aku pulak pegi tukar absorber, sportrim dan tayar kereta.. semuanya dlm RM1000... tapi mmg berbaloi sbb kereta tu dah dkt 4 tahun tak tukar2 absorber dia dan sportrim tu pulak dah lebih setahun bengkok.. tayar mmg kena tukar pun sbb dah haus.. sportrim kitaorg pakai myvi punye jek.. nak saving la katekan.. mula ingat nak beli kereta baru tapi disebabkan hutang kereta lagi 5 tahun jadi pakai je la kelisa.. nanti dah keluar baby satu lagi baru fikir beli kereta lain..

Ah! satu lagi, motor laki aku yang kawasaki ninja tu kitaorng baiki.. konon nak jual la supaya ada duit lebih.. dlm RM1000 lebih gak la untuk baiki.. harap2 dapat la jual motor tu.. leh pakai duit tu untuk benda lain.. bila baca balik blog aku byk betul aku pakai duit bulan ni.. takpe la.. yg penting bukan beli benda2 yg tak berfaedah.. lepas ni fikir nak beli baju baru untuk Adawiyah sbb kebanyakkan baju dia dah tak muat dah.. Dia dah semakin panjang.. hmm..

No comments:

Post a Comment