Saturday, April 24, 2010

Suami oh Suami..

Ni aku nak cite pasal laki aku, Amzari.. bukan nak kutuk tapi nak puji.. aku tak sangka rupe-rupenye dia ada ciri2 seorang bapa yang penyayang.. ye lah, sebelum ni pegang baby pun dia tak nak waktu couple dulu.. sekarang dah ada anak sendiri aku tengok dia tak kekok dah..

Mase minggu pertama baby keluar, dia try pegang tapi katenye baby tak suke dia pegang.. kesian jugak tgk dia berusaha nak menangkan hati adawiyah tu.. pastu aku pun masih nak adjust jadi ibu asyik komen jek.. kesian lak bila fikirkan ingat balik..

Ni weekend ni hari sabtu pagi, Am bangun dan terus kate dia nak mandikan baby.. terharu gak aku.. nak gak dia mandikan anak dia ni.. aku tengok Adawiyah kalau dgn papa dia memang dia suke mandi.. kalau dgn mak aku atau orang lain, confirm dia menangis..

Sejuk hati aku tgk dia sayang anak dia mcm bapa2 yg lain.. sekarang dia tengah tido.. penat mandikan, burpkan anak dan layan anak.. semoga aku dan am leh menjaga anak ini dgn baik lepas pantang ini.. insyaallah..

2 comments:

  1. wow...daddy mithali gitewww....ok la tue,bapa2 skrg kena buat gak sume keje termasuklah basuh bubu anak...saling tolong menolong itu amalan mulia :-D
    pasni kecoh la depan umh naufal sakat baby adawiyah.

    ReplyDelete
  2. tu la pasal dimah.. aku bosan giler duduk kat umah jek ni.. kalau balik umah sendiri ada gak member2 sebaya.. umah mak ni takde sesiapa.. mak dgn adik jek.. bosan..bosan.. nanti ajak la naufal dtg umah ek?

    ReplyDelete