Thursday, April 22, 2010

Motherhood

Tak sangka gak pejam celik dah 16 hari anak aku pada hari ini.. penat memang penat sebab tak ada orang bagitau aku yang sakit bersalin sikit jek, yang lagi besar ialah memelihara dan menjaga anak itu.. memula sekali 2 minggu awal kita memang tak dapat tido mlm.. kerap bangun sebab baby tak biasa lagi dgn persekitaran luar ni.. aku punye tension, kekadang anak tu dimarahi aku..

Bukan sebab nak marah pun tapi tak expect yang life akan jadi penat dan mentensionkan.. kalau lah aku tau awal2, dah lame aku prepare dari segi mental, fizikal, emosi dan jasmani.. dah la penat bersalin tak habis lagi.. ditambah pulak tak cukup tido nye.. kekadang tak faham baby nangis sebab ape..

Mase ni la kita sayang sgt mak kita sbb sudi jaga kita waktu pantang.. bukan senang nak jaga orang dlm pantang.. banyak benda kena diuruskan.. aku lak degil.. semua tak nak dengar ckp mak,. last2 sendiri yang tanggung.. padan la muka.. sekarang ni baru tau nape ni tak boleh, tu tak boleh.. nasib baik mak sabar.. betul org ckp pengorbanan ibu itu besar dan patutlah syurga di bawah telapak kaki ibu..

Untuk semua bakal ibu di sana, ada anak memang indah tapi betul2 menguji kesabaran kita.. semoga keimanan kita tetap kukuh dan dirahmati allah hendaknye.. amin.. Jangan jadik macam aku.. tak sabar jek..

Ni gambar anak aku 16 hari.. auntie sabby dia tolong tangkapkan.. kekadang dia gelakkan anak aku sebab buat mimik muka mcm2.... sabar je lah.. takpe, janji dia sudi tolong mak aku jaga aku mase pantang.. thanks sabariah..





Mulut Nor Adawiyah yang ternganga..

3 comments:

  1. adawiyah = amzari

    persamaan untuk hari ni... comelllll.... bukan amzari tau, tp adawiyah...

    byk2 sabar yer fathiyah. mazura pun tetiba rasa takot. skrg pun rasa seksa sgt bawak perut. dengan sakit pinggang. mmg besar pengorbanan mak kite kan. skrg baru kita rase. untung kite jd perempuan. lelaki tak dapat rasa semua ni. harap2 nanti mazura dapat jaga anak ni dengan baik. sama2 la kite yer... aminnnn....

    ReplyDelete
  2. memang sebijik amzari kan? takde langsung muka aku.. huhu.. takpe2.. mak aku kate sejuk anak tu nanti.. perempuan ikut muka ayah.. mazura mesti lagi ok dari sy.. saya ni tak sabar dan byk mulut.. mazura jgn takut, saya cume nak share bahagian saya supaya orang lain tak buat silap mcm sy.. mazura pantang dkt mane nanti? umah mak dkt shah alam ek? pantang mmg tak best tapi demi anak kena gak ikut kalau tak sakit anak tu nanti..

    ReplyDelete