Saturday, May 1, 2010

Breast Pump

Hari ni masuk hari ke 25 aku pantang.. tapi tak pantang sangat pun.. semalam aku sempat pegi uptown ke anakku dan baby land. konon nak cari buai, tapi beli breast pump pulak.. aku sebenarnye dah lame pasang niat nak fully breast feed anak aku. aku tak nak campur.. jadi aku pun beli la pump susu jenama little bean seperti yang ditunjukkan dalam gambar di bawah..


Pump ni punye la bising sampai anak aku menangis dengar bunyi macam orang mesin rumput.. abang aku lak ingat kan ada orang mesin rumput malam2 buta.. mesin ni leh gak pump susu tapi lambat jugak nak keluar susunye.. nak kena sabar.. 10 minit baru dapat 1 ounce.. tensen tul.. aku mula la demotivated. Pastu semalam aku pegi shopping dkt anakku dan babyland dkt uptown. Aku pegi anakku tak best pun.. cina counter tu asyik borak jek.. aku pun kalau org tak layan, aku malas nak beli jadi aku pun pegi babyland dkt uptown gak, cina dkt situ baik, dia recommend aku guna brand terbaru dari spectra 3.. Uni Mom Allegro nama brand dia.. dia kesinambungan spectra 3 and 7 sebab dia boleh pakai bateri, yg spectra 3 and 7 tak boleh.. ni gambar breast pump tu..

Yang best pump ni dia boleh pump 2 breast dalam satu mase.. senang, mudah dan cepat.. suction dia pun menyerupai baby.. tak sakit macam little bean tu.. harga dia mahal sikit la RM338 tapi kena tambah rm70 untuk pump lg satu.. kira rm400 gak la.. tapi berbaloi dari beli murah tapi sakit and tak byk susu keluar.. yg ini aku pakai, dah la tak sakit, susu lak dalam 5 minit dah kuar dgn byknye.. gembira rase hati.. aku mmg nak sgt susu badan fully.. korang semua doakan aku ek supaya aku kuat semangat nak susukan anak aku..
Aku baca forum mengenai susu ibu pun dia ckp nak fully breast feed bukan senag, kena ada displin dan kemahuan yang tinggi baru leh buat. Aku siap nak beli peti ais baru sebab nak stok susu ibu.. bukan murah aku tau tapi demi anak aku, aku sanggup berkorban ape saja.. nasib baik am suruh nyusu badan.. kira aku nak jadi mcm wardina la.. keje pun tetap leh nyusu badan.. ;) okeylah, anak aku lapar tu.. nak kena tgkkan jap.. ciao..

1 comment:

  1. salam..bising tak pump ni? husband nak belikan yang ni. tp saya nak spectra. saya tak tau pun yg brand ni upgrade dr spectra. thanks for the info :)skrg dah tak payah argue lagi dengan rancangan husband. hihi

    ReplyDelete