Monday, April 5, 2010

Menanti saat bersalin...

Aku sedang menunggu hari untuk bersalin.. disebabkan ak kena diabetic masa mengandung, aku kena bersalin sebelum atau pada hari due date aku.. sekarang dah pun 6hb April 2010.. kalau ikut tarikh jangkaan aku dijangka bersalin pada 10hb April 2010..

Doktor suruh aku masuk wad 9hb ni disebabkan hari sabtu adalah half day dia.. aku tersangatlah takut nak masuk hospital.. dah la memang penakut.. pulak tu kena induce.. ada orang kate induce sakit dan ada yang kate tak sakit..

Nak kate aku takut sakit, tak jugak sebab aku i dilahirkan dengan pelbagai penakit, senggugut sampai pitam and muntah, migraine yang teruk sampai muntah2, gastrik sampai tak leh puasa tapi entah la nape aku takut doktor.. aku takut alatan dia..

Aku takut pisau dan bau hospital pun dah buat aku nak pitam.. kelakarkan? walhal nak bersalin dah ni.. eh pulak takut lagi.. doktor cakap, kalau aku induce tapi jalan tak buka jugak, kemungkinan aku kena ceaser.. lagilah aku takut.. aku harap biarlah normal supaya mak aku tak payah jaga teruk sangat nanti.

Ape2 pun yang akan terjadi, aku kena redha.. baik kate kak ina.. ini ketentuan allah.. lagi kita redha lagi senang untuk kita nak bersalin nanti.. susah jugak nak redha ni.. mungkin iman dihati setipis kulit bawang.. baik kate ustaz aku mase sekolah dulu..

Harapan aku agar bayi dan aku selamat bila masuk wad nanti.. doakan aku ye kawan2...

1 comment: