Thursday, December 9, 2010

Cuti sekolah

Lame giler tak update blog.. sekarang dah 9 december 2010.. hari ni harijadi adik saya yang paling bongsu.. sabariah namanya..yang tengah sekali dalam gambar di atas.. minta datang rumah malam ni tapi hubby keje esok, so hari sabtu je la baru datang rumah mak.. rumah mak bukannya jauh sgt tapi jam yang tak tahan.. tol lagi.. so buat Sabariah, happy birthday yang ke 19 i think... may ur life be filled with love and happiness.. amin..

Pejam celik dah dekat sebulan cuti sekolah berlalu.. saya agak sibuk mengemas rumah yang betul2 berhabuk dan berselerak.. orang cakap ada anak kecil susah nak berkemas.. memang betul, jadi apa yang saya lakukan ialah menghantar Adawiyah ke taska setiap kai saya nak mengemas rumah.. tak lama pun.. pukul 8 pagi hantar dan dalam pukul 12.30 saya ambil dia balik.. bukan ape.. kalau tak hantar langsung, nanti dia susah nak ke taska tahun depan.. jadi setiap minggu at least 2 kali saya akan hantar adawiyah ke taska..

Ingat nak train di botol sebab kadang2 dia ok dgn botol, kadang2 tidak.. jadi ape yg saya lakukan sekarang ialah memberikan susu perahan menggunakan cawan atau sudu.. alhamdulilah ok dan cikgu dia di taska pun ok.. saya ingat cuti boleh relaks tapi rupanya tidak.. banyak betul kerja2 yang tergendala yang perlu dilaksanakan sebelum tahun depan..

Cuti baru ni saya ada pergi ke MAHA di Sepang.. punya la ramai orang.. nasib baik luas kawasan.. borong kuih lapis Sarawak.. sayangnya kuih lapis Cadbury yang dicari tidak dijumpai.. ada yg jual kuih lapis Cadbury tapi rasenye tak sama dgn yg mak beli dulu.. nampak gayanye kena pegi Sarawak la beli ni.. ada la alasan nak ke sana nanti.. hehehe..

Adawiyah dah 8 bulan 1 hari, harini.. dia semakin aktif dan semua benda nak dipanjatnye.. ibu jari kaki mama dia pun nak dihisap.. gigi nak tumbuh tapi tak keluar2 lagi.. tengok gelagat dia memang menghiburkan.. malas pulak nak mengajar tahun 5 tahun depan.. takpe.. demi anak bangsa aku rela! hehehehe..


ni gambar dekat pizza hut sentul.. aku baru beli pouch letak adawiyah dalam dia.. aku beli dekat littlewhiz.com.. dkt setiaalam.. mase aku pegi MAHA tu adawiyah siap tido dlm puoch tu berbaring.. seronok pulak aku.. mmg tak penat sbb tangan dua belah free nak buat ape2.. siap aku pegi Jusco one utama ada couple cina ni tegur aku mane aku beli pouch ni.. siap interview lagi.. ok tak pakai.. selesa ke.. kelakar pun ada.. tapi ape2 pun mmg selesa.. okeylah.. aku kena pegi.. sikit lagi Adawiyah bangun.. nanti tak sempat nak post blog ni..

No comments:

Post a Comment